WIADOMOŚCI

Verstappen nie wyklucza ponownych tarć na linii Red Bull-Mercedes
Verstappen nie wyklucza ponownych tarć na linii Red Bull-Mercedes
Holenderski mistrz świata zabrał głos na temat obecnej sytuacji Lewisa Hamiltona i niemieckiej ekipy. Zdaniem 24-latka, jego ubiegłoroczni rywale z każdym wyścigiem notują postęp, co w końcówce sezonu może skutkować kolejnymi spięciami między nimi.
baner_rbr_v3.jpg

W 2021 roku środowisko F1 było świadkiem pasjonującej batalii, jaka do ostatniego wyścigu rozgrywała się między Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem i Red Bullem a Mercedesem. Ostatecznie - choć w kontrowersyjnych okolicznościach - najlepszym kierowcą globu okazał się Holender, podczas gdy koronę wśród konstruktorów po raz ósmy z rzędu zgarnęła stajnia z Brackley.

Nowe rozdanie w królowej motorsportu w postaci kompletnie zmienionych zasad technicznych przyniosło jednak spore przetasowania w stawce. Nie Mercedes, a Ferrari zostało najgroźniejszym rywalem byków, a wśród kierowców presję na 24-latku próbuje wywierać Charles Leclerc.

A ponieważ w obu klasyfikacjach z komfortową przewagą prowadzi Red Bull, nie ma praktycznie żadnych tarć poza torem między przedstawicielami obu walczących ekip. Jest to spora zmiana w porównaniu z poprzednim sezonem, kiedy Christian Horner i Toto Wolff non stop wymieniali się różnymi "uprzejmościami".

Niewykluczone jednak, że w końcówce sezonu 2022 fani będą świadkami podobnych sytuacji. Mercedes z każdym weekendem wyścigowym notuje spory progres - Hamilton w ostatnich trzech rundach stawał na podium - i zdaniem Verstappena, znowu może być ciekawie na linii "Czerwone Byki"-"Srebrne Strzały":

"Zeszłoroczny konflikt niekoniecznie był związany z kierowcami. Bardziej chodziło o zespoły. Obecnie zresztą nie walczymy z Mercedesem. Inaczej będzie dopiero wtedy, jeśli znów będziemy ze sobą rywalizować. Być może stanie się tak już pod koniec sezonu. Zobaczymy", powiedział zawodnik Red Bulla dla ServusTV.

Nawiązując do swojej relacji z Hamiltonem, Holender dodał:

"Wszyscy darzymy się nawzajem szacunkiem. Jeżeli ktoś sobie naprawdę dobrze radzi, można o tym po prostu powiedzieć."

Verstappen wskazał również czynniki, od których uzależniona jest obecna strata Mercedesa do Red Bulla czy Ferrari:

"Na pewno są lepsi niż na początku sezonu, ale potrzebują jeszcze czegoś więcej. Nie są tacy słabi na jednym "kółku", ale w niedzielę [podczas GP Austrii] można było zauważyć, jak szybko od nich odjechaliśmy. Moim zdaniem ma to związek z różnymi torami. Na Silverstone byli na przykład bardzo szybcy w tempie wyścigowym. I to samo dotyczy nas oraz Ferrari. Chodzi o detale, które mogą zrobić tę różnicę."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

22 KOMENTARZY
avatar
Fan Russell

14.07.2022 23:30

0

VER to się nie bawi :D


avatar
Grzesiek 12.

15.07.2022 07:01

0

Wszyscy zarówno kierowcy jak i szefowie zespołów dołożyli do pieca.... A później nie ma co się dziwić ze emocje przenoszą się na trybuny A najlepszy jest Toto, zachowuje się od końcówki sezonu jak furiat. No bo nikt mi nie wmówi że reklamuje słuchawki :D Wykorzystał nawet poszkodowaną Kobietę aby zrobić czarny PR Bykom.


avatar
mm27m

15.07.2022 08:57

0

@2: w 100% się zgadzam. akcja z kobietą wg mnie to totalna ustawka. mało prawdopodobne żeby wśród 100tys. ludzi znaleziono jedną biedną kobietę której w dodatku zaglądano tam gdzie nie powinno się zaglądać, w dodatku kibicce Hamiltona, w dodatku przez kibiców Verstappena w dodatku udało się ją znaleźć i zabrać do garażu i przypadkowo jeszcze puścić to w świat w meciach :D (co nie znaczy że przy takiej ilości osób nie ma spięć, problemów i sytuacji któe absolutnie nie powinny mieć miejsca. po prostu akurat ta konkretna akcja to totalny PRowy fejk...)


avatar
mm27m

15.07.2022 08:58

0

może to ta "pewna "statystka" tvp, co w każdym reportaży jest kimś innym w wiadomościach :D


avatar
Jacko

15.07.2022 09:34

0

@mm27m Tak... Kilku mechaników z Mercedesa, w przebraniu poszło na trybuny molestować kobiety, żeby to poszło na konto RBR. Ja pójdę jeszcze dalej: tydzień wcześniej to grupa rozszalałych Holendrów przebrała się za Brytyjczyków i buczała na Maxa, żeby zwalić całą winę na Lewisa... Poziom zidiocenia naszego społeczeństwa sięgnął zenitu... PS. No i jeszcze małe wyjaśnienie dla tych bardziej opornych: te sytuacje zostały oficjalnie zgłoszone do służb, więc nie było żadnego problemu ze znalezieniem takiej osoby. W dodatku to też potwierdza ich autentyczność.


avatar
Grzesiek 12.

15.07.2022 09:50

0

@3 Osobiście nie wierzę w ustawkę na taką skalę Zapewne coś musiało być na rzeczy. Co zmienia faktu że Wolff później pojechał PRem. Co do TVP jako osoba głosująca na PiS muszę się z Tobą zgodzić chociaż wszesniej ich broniłem.... Tępa propaganda nie trafiająca do ogółu. Poziomem dobili do TVN.


avatar
Raptor Traktor

15.07.2022 09:54

0

@3 Twój komentarz jest na niższym poziomie, niż wyziewy kierowców mających za chwilę wylecieć z F1, którzy nagle doszukują się spisków w zespole skierowanych przeciwko nim.


avatar
Zaps

15.07.2022 11:35

0

jeśli dostanę za to timeouta albo bana to trudno ale zwyczajnie musze to napisać @2 i @3 jesteście debilami! tyle w temacie


avatar
mm27m

15.07.2022 12:52

0

@8: może jesteśmy debilami, a może nie wierzymy we wszystko co piszą w necie :D p.s. zaszczepiłeś się już przed kolejną falą :D?


avatar
Faustus

15.07.2022 13:41

0

@9 Mimo, że to nie do mnie pijesz, to po trzech dawkach mam już w sobie tyle tych nanocośtam (chyba chipów 5G), że czwarta nie robi na mnie wrażenia :D @6 Poważnie? TVPiS dorównało poziomem do TVN? Chyba od zawsze było dużo poniżej tego poziomu, a z czasem sięgnęło dna i wielometrowego mułu :D Ale jak słusznie zauważyłeś TVPiS uprawia tępą propagandę, która jest bardziej żenująca niż to, co można było obserwować w socjalistycznych mediach przed 1989 r. Wracając do tematu: musi być coś na rzeczy, że Verstappen zaczyna się "obawiać" Mercedesa... Gdzie dwóch się bije, tam trzeci może skorzystać. A każdy przypadek mogący spauperyzować wizerunek RBR będzie bezlitośnie wykorzystany w PR-owej "walce".


avatar
Grzesiek 12.

15.07.2022 13:58

0

9 Odpowiadajmy za siebie. Ok? Tym bardziej że nie chce mi się wchodzić w polemikę pod tytułem *kto jest większym debilem * Pozdrawiam 10 Być może masz rację bo swoją opinię co do poziomu TVN wyrobiłem z 10 lat temu. Dla jasności chodzi o ten z 24 i fakty. Bo tyle lat ich nie oglądam


avatar
Vendeur

15.07.2022 15:18

0

@10. Faustus Nie używaj takich słów, bo 99% geniuszy, którzy się tu wypowiadają, ich nie zrozumie :). Tak w ogóle pauperyzacja dotyczy raczej ludności / społeczeństwa i nie jestem przekonany (patrząc też na definicje słownikowe) do zastosowania z "wizerunkiem" ;). PS. Dyskusja z osobnikami, którzy stawiają TVPiS wyżej od innych ogólnotematycznych stacji jest absolutnie bezcelowa.


avatar
Krukkk

15.07.2022 18:53

0

@Jacko, Faustus i Vendeur. Brawo Panowie! Jestescie w swojej lidze.


avatar
Katsurimoto

15.07.2022 19:18

0

Tvn to też szambo. Rozmowa z ludźmi oglądającymi tę stację to głupota. Mercedes niby notuje progres, ale strata nadal jest. Podskakiwanie już im nie dokucza powinni być na miejscu numer 1. Tak ogromną stratę niby im to generowało. Red bull ma sporą przewagę i tak chyba zostanie w tym roku.


avatar
Faustus

15.07.2022 19:27

0

@12 Pauperyzacja (względna) może być także stosowana w innych kontekstach, np. do określenia zubożenia intelektualnego, języka, zawodu, itp. Pauper to po prostu biedny (łac.), a pauperyzacja to zubożenie. To tak na marginesie. Ale masz rację, stosowanie mało znanych określeń zaciemnia postrzeganie i rozumienie tematu...


avatar
Faustus

15.07.2022 19:37

0

Zastanawiające jest czy obecna konstrukcja (wg wielu chybiona) pozwoli Mercedesowi nawiązać równorzędną walkę o zwycięstwa. Silnikowo jeszcze niedomagają (kilkukonne braki w mocy). Ich zauważalny progres wpłynąłby pozytywnie na rywalizację w czołówce. Podniosłoby to oglądalność i atrakcyjność tej dyscypliny.


avatar
marcinek99

17.07.2022 08:48

0

12 15 Szacuneczek panowie. Jestem pod wrażeniem waszej wiedzy. Ale najważniejsze że sami uwierzyliście że jesteście tutaj najmądrzejsi buhaha


avatar
Vendeur

17.07.2022 19:38

0

@17. marcinek99 Przynajmniej potrafimy przekazać nasze myśli zarówno poprawnie językowo, stylistycznie, jak i zrozumiale. Czego nie można powiedzieć o 3/4 internautów.


avatar
Krukkk

18.07.2022 07:30

0

@18. Jedyne co potraficie, to walic focha, wyzywac i klepac w kolko "Ignor".


avatar
Gerhard

18.07.2022 11:04

0

@mm27m pamietaj ze Toto jest Austriakiem i był u siebie, mógł czuć zażenowanie, że doszło do takiej sytuacji w Austrii i przez kilku dupkow świat usłyszał negatywny feedback o jego kraju. Pomyśl o tej dziewczynie.


avatar
Krukkk

18.07.2022 11:22

0

@20. Nie ma czegos takiego, ze wspolczesny obywatel swiata urodzil sie w danym kraju, wiec jest u siebie. Taki Kolega Xandi ma swiatopoglad na tyle uboki, ze czuje sie obco we wlasnym-rodzinnym domu :D Mamy globalizacje, jezeli potrafisz dogadac sie jezykiem miedzynarodowym i odnajdziesz sie na drugiej polkuli, to dlaczego masz nie czuc sie jak u siebie? Sam Toto, kiedy wypowiadal sie o narodowosciach zatrudnianych kierowcow powiedzial: "Jestesmy zespolem miedzynarodowym, wiec nie ma znaczenia jakiej narodowosci jest dany kierowca".


avatar
Grzesiek 12.

18.07.2022 12:19

0

20 Gerhard Trzeba być bardzo naiwnym aby wierzyć że takie rzeczy zdają się tylko w Austrii. Niestety bydło jest wszędzie i zapewne nie na jednym torze dochodzi do podobnych sytuacji. Tylko nie każdy to nagłaśnia. A raczej w szlachetne intencje Toto nie wierzę. Chłop chciał dokopać Bykom i tyle


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu